Utskriftsepik

Efter att ha fått genomgå den mest omständiga och barnsligaste "jag vet inte, gå och fråga någon annan"-byråkratin jag någonsin varit med om fick vi till slut skriva ut en A1 poster på foto-papper på skolans überskrivare för att kunna använda på expo-dagen.

När det dock väl var gjort så inser man att det definitivt ändå var värt det, då det antagligen är den mest episka utskrift jag antagligen någonsin kommer att genomföra i mitt liv. Den är utskriven på blankt fotopapper och själva utskriften tog nästan 10 minuter att genomföra. Motivet är gjort i 300ppi, vilket jag fick erfara kan vara lite småjobbigt att jobba i, av naturliga orsaker:

Knappt 10000 pixlar på bredden och drygt 7000 pixlar på höjden, om det säger någon något. Motivet i sig är kanske inte det mest inspirerade, men avsaknaden på struktur och den allmänna oförmågan att besvara på befogade frågor hos BTH och arrangörerna av "XPO2010" har gjort att man för tillfället har tappat rätt mycket motivation och någon eventuell kreativ gnista man kan ha tänkas haft:


Förhoppningsvis är det ändå tillräckligt att fånga något enstaka öga eller två under expot.

SGA2010 och trailers i mängder

Idag skickade vi våra fyra bidrag till årets Swedish Game Awards, tillsammans med två xbox360-kontrollers, via snigelpost. Detta blev, utan att gå in på detaljer, en onödigt omständig process. Swedish Game Awards kräver att spelen fungerar på PC och om inte så skall all övrig hårdvara lånas ut till dem. Våra spel är utvecklade för xbox360, men för att slippa skicka en hel krysslåda till Stockholm så fick spelen kodas om för att gå att spela med flera kontrollers på PC (då i princip alla kretsar runt multiplayer). Nu är det dock gjort och så får man väl se om det var värt det.

Till detta så har iallafall lite trailers gjorts:



Enjoy ^^'

Deadline nådd

Idag var det dags för inlämning av examensarbetet. Vi missade visst deadlinen med 20 minuter, p.g.a. att vissa saker skulle fixas in i det sista, men det löser väl sig antagligen.

Idag har det då varit tok-crunch för att göra klart så mycket som möjligt och göra allting så presentabelt som möjligt. Däribland så slängde jag ihop en splash-screen till Dynamite Mole.

Jag hade egentligen inte tänkt att ha någon splash-screen, då logotypen står på huvudmenyn, men då jag gjorde en splash-screen till Br00t4l Qwest (för att jag istället valde att inte ha någon logotyp i huvudmenyn) och programmeraren ville göra som vi gjort med Br00t4l Qwest i Dynamite Mole, så gjorde jag ett litet omarrangemang av box-arten, som blev såhär:

 

Den är kanske inte riktigt final-final men något sånär iallafall.

Efter detta så väntar nu en massa dokumentation, reflektionsskrivande och allmän byråkrati, sedan blir det väl att arbeta spelen helt färdiga så att de faktiskt kan släppas för allmänheten på Xbox LIVE Marketplace.

Vårtävling på mer-trafik.se

mer-trafik.se har nyligen haft en tävling där man skulle designa lite banners i utbyte mot lite möjlighet för promotion.

Eftersom min sambos matblogg Monas Matkrig är registrerad där och förtjänar uppmärksamhet, plus att jag ändå börjat hålla på med grafik och design så tänkte jag att jag skickar in ett bidrag...

 

...eller två ^^'


Igår så meddelade de iallafall resultatet för tävlingen på deras nyhetssida ^^'

Promo-pic

Vi fick mail i veckan angående examensmässan, som går av stapeln den 2:a juni, där samtliga examensarbetaten skall presenteras.

Till denna skall varje grupp lämna in en "bild" som skall ackompanjera en skriftlig beskrivning av våra arbeten som vi blev ombedda att skicka in förra veckan, som skall användas till pressreleaser och presentationer.

Vi bifogade faktiskt vår DevOur Games-logotyp med vår skriftliga beskrivning, men jag tänkte att man kanske borde göra något mer illustrativt och spännande, så idag komponerade jag denna lilla grafik, som utöver vår logotyp, om än vagt, introducerar våra båda spelprojekt:


RSS 2.0