Besök, ninjahamstrar, ljudkonst och datorhaveri...

Long time, no blogging ^o)

Rätt mycket har hänt under den gångna veckan. Först och främst var ju Mona på besök i Svängsta. Dock blev hon tvungen att åka hem igår... *sigh* hur länge hon än stannar är det aldrig tillräckligt länge ;__;

I onsdags gjorde jag även min officiella debut som soundscape-artist. Hade denna blogg påbörjats någon gång i januari så hade alla som läser den varit medvetna om vad jag tycker om ljudkonstnärer och allehanda soundscape-artisteri XD Men i och med att den inte gjorde det så har ni besparats från en hel del bitterhet ;) Kursen vi hade i s.k. "soundscape" innefattade bland annat att vi tvingades lyssna på en stålkula som rullar, i sammanlagt 37 minuter.

Vi (jag och min bandkamrat från No Miss) gjorde hursomhelst en ljudinstallation åt restaurangen på skolan tillsammans med några ljud-ettor. Den satt uppe under de två dagar som "Game Concept Challenge" host:ades på skolan. Den gick mer eller mindre ut på att lite random flummiga ljudmattor förflyttades och flög runt i 2st kvadrofoniska rum i restaurangen. Utöver detta hade vi även en mikrofon uppriggad som plockade upp ljudet i restaurangen i 25 sekunders intervall och sedan spelade upp det i högtalarna igen via en vocoder. Blev över förväntan bra faktiskt.

Game Concept Challenge hade en 24-timmarstävling för ljuddesign. Vi avstod dock helt från att ställa upp, då vi ansåg att vi hade nog att göra ändå. Kan ju tillägga att design-tävlingen hade en PS3:a som pris, programmerings-tävlingen hade en xbox-360 som pris och ljudtävlingen hade en... erm... diktafon... som pris. Yeah. Right. Tror inte det. Nej.

Kan även tillägga att No Miss även håller på att ljudlägga bidraget Velocity till Swedish Game Awards 2009. Och på tal om det så rullar mixningen av medley:t på ganska bra. Sakta men säkert kommer vi närmare release ;) It will be friggin' epic! Mark my words! ;__;

Jag fick även under veckans gång erfara vilka ninja-skills min hamster har. Han kan göra blixtsnabba 180-graders svängar i luften samt häva upp hela sin vikt över kanter med bara framtassarna om han vill. Han har heller ingen fruktan och kastar sig hejdlöst upp och mot saker om det finns någon som helst tillstymmelse till chans att lyckas.

Sedan har teknologin varit allt annat än nådig. Min stationära dator havererade utan förvarning i veckan. Just like that, utan någon som helst antydan till vad som kan vara problemet. Om det inte var illa nog så ville Monas telefon heller inte acceptera hennes nya SIM-kort, så hon blev telefonlös i ett par dagar. Just one of those weeks I guess ^o)

Sist men inte minst så upptäckte Mona och jag äver hur pass mycket vi suger på att hinna med bussar XD

Kommentarer
Postat av: Mona

Hey! För det första så var det du som glömde filmerna, och för det andra så var du väldigt distraherande! >.<

2009-04-20 @ 21:27:22
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0