Projektreflektion: växtnappning och grussamling

Då har första veckan av 10-veckorsprojektet tagit slut |-) Det har varit en... produktiv vecka, må jag säga.

Den första och tråkiga fasen av mixningen, uppstädningen av ljudfilerna, till medley nummer tre, är i princip färdig och vi kan nu gå vidare och börja mixa "på riktigt". Det rullar faktiskt på, även om det bara är en knapp timme innan morgonmötet som vi har tid att sitta med icke skolrelaterade projekt.

En smått ironiskt sak är att när jag, som jag nu tänkt göra, reflekterar över den gångna veckans åstadkommanden så kommer denna reflektionen bli både mer analytisk och mer djupgående än den obligatoriska veckoreflektionen jag lämnade in till skolan XD

Innan jag plockade ihop för dagen idag så uppdaterade jag alla dokument för att hålla koll på vad som är gjort och vad som skall göras. En tredjedel av de kända ljuden som skall göras är färdiginspelade och implementerade. Det känns rätt bra, det finns ju mycket kvar att göra och en hel del grejer som blir svåra att få till, but we're well upon our way. Sedan för att ljuden är inspelade och implementerade betyder inte det att de faktiskt funkar i praktiken, but at least we have something ^^

Det är faktiskt rätt slitsamt att spela in ljud och efter en vecka är jag mer eller mindre helt utmattad. Vi är definitivt de som fått utföra mest fysiskt arbete inom gruppen. Här kommer lite random exempel på vad vi gjort:

- Vi har fått kidnappa en rätt stor växt som står på skolan.
- Vi har fått samla sten, av varierande storlek.
- Vi har spelat in mitt ugnsgaller.
- Vi har spelat in ett gammalt plockepinn jag hittade i en låda.
- Jag har fått fist:a en hög med strimlat skrivarpapper.

It's hard work I tell you! ;__;

Jag skulle kunna förklara varför vi gjorde ovan nämnda saker och vad ljuden är menade att användas till, men jag tycker att det är roligare att inte göra det XD Så får folk kanske en känsla för hur bisarrt det ibland känns att jobba med sådant här. Men det som kommer att bli intressant är sedan när ljud, grafik och spel börjar falla på plats till en förhoppningsvis frickin' awesome helhet, och hurvida ens "fejkningar" faktiskt kommer att låta som the real deal, om vi klarar av att lura lyssaren ^^

Eftersom allting är klippt och klart for now är det en nya inspelningar som gäller på måndag. Då skall vi eventuellt krossa VHS-band och bända kvastar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0