Vikten av att vid ett tidigt skede definera en grafisk stil som faktiskt fungerar och är genomförbar med de resurser man har...

För ca 2 timmar sedan ändras den grafiska stilen i Break-In fundamentalt. As in, byts ut till 99%. Det ljud vi producerat under de senaste 4 veckorna kommer till största delen inte vara användbar till den nya stilen. Den dynamiska musiken som var ett av huvudelementen i den befintliga ljuddesignen kommer antagligen inte att kunna implementeras på samma sätt, om alls. Och det är nu 4 veckor kvar till SGA-deadline:en.

Jag är inte direkt arg eller deppig över det... men jag har hamnat i ett läge av "vi har ett big-ass problem som måste lösas igår, typ" och jag har svårt att släppa det riktigt förrän det är löst.

Vi har dock ett nytt koncept för ljuddesignen som antagligen kommer att bli riktigt bra, men det innebär att nästan all ljudläggning måste spelas in på nytt och det introducerar en helt ny tekniska problematik som måste listas ut hur den skall lösas (medan annan teknisk problematik som vi hade tidigare givetvis försvinner). Ljud spelas faktiskt inte inte in och implemeterar sig själv helt magiskt som vissa verkar tro, utan det är VI som får göra det.

Kommentarer
Postat av: Mona

Nickar och håller med XD ;)

2009-04-23 @ 19:18:33
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0