Zehn kleine Jägermeister...

Och så beta av ytterligare ett sommarföretagande...

Förr-förra helgen avslutade jag min Märsta-vistelse genom att tillsammans med 7 bekanta ge sig av på en Finlandskryssning. Den ursprungliga planen hade varit att ta en tredagars-kryssning till typ Tallin, men p.g.a. hundinnehav var detta icke möjligt, så det fick bli en dygnskryssning till Åbo istället.

Eftersom de flesta jobbade så blev mötet inför kryssningen inne i stan. Jag och ytterligare en Märstabo åkte gemensamt in till Slussen i Stockholm där vi mötte resten av sällskapet. Båten avgick 20.10 och skulle göra en kort mellanlandning på Åland.

Vi började med att söka upp våra hytter, som låg på båtens nionde och högsta våning. P.g.a. att alla fancy hytter hade varit upptagna fick vi två stycken utan utsikt, men de hade målat en fyr på väggen, så det var ju nästan som om man hade havsutsikt ändå XD

Vi började resan med en visit på buffén, som var teh awesome. Som jag lärt mig av tidigare buffébesök lade jag mitt krut på laxen XD Lax is the shit you know. Efter en mellanlandning på "medelhavs"sektionen av buffén avslutade jag måltiden med en dessert bestående av chokladmousse, blåbärspaj, chokladtårta och brylé-pudding XDXD

Därefter gjorde en visit inne på taxfree:n, där bl.a. en present till älsklingen införskaffades :3

Efter att ha hängt lite i våra hytter bestämde vi oss för att gemensamt söka upp båtens "uteställen", det ena av dem var stängt och det andra var rätt... dött. Men vi gjorde vårt bästa för att hålla igång ändå. Det var ett liveband som spelade "klassiska" hits a la Abba och Bryan Adams med mera, som sedan övergick i ett sedvanligt nattklubbsdunk som styrdes från typ ett winamp bakom baren XD

Dansgolvet bemannades i princip bara av vårt sällskap och en överförfriskad finsk tant.

Några blev trötta och lade sig för att sova, medan vissa av oss stannade uppe för att bevittna soluppgången över de finska vattnen.

Nästa dag blev det en tung uppklivning till frukostbuffén. Vi blev 3st som lyckades närvara. En fin touch var att de, utöver de sedvanliga bröden, påläggen, flingorna, filarna etc., serverade mini-donuts och mini-muffins på frukosten. Efter att folk hade vilat ut sig och tagit sig ur säng så splittrades sällskapet, då de som inte hade närvarat vid frukosten skulle införskaffa föda på annat vis. Vi andra satte oss på soldäck, fram tills att det blev kallt. Vi avslutade med en kopp kaffe och gick sedan in...

...där karaoken hade dragit gång, och den var givetvis infekterad med tyskar ;__; som givetvis sjöng konstiga tyska låtar. Prestationerna var väl ungefär vad som är sedvanligt (jag inser att det är typ tredje gången jag använder det ordet nu) och som kunde förväntas på en finlandskryssning. Någon enstaka var faktiskt riktigt duktig på att sjunga, och så var det givetvis en tysk unge... som skulle sjunga en låt som hette "Zehn kleine Jägermeister" och detta kan vara världens längsta och mest plågsamma låt att bevittna på karaoke...

Därefter hände det inte så mycket mer, utan vårt sällskap spenderade resten av resan med att sitta vid ett bord och spela kort, tills vi anlände tillbaka i Stockholms hamn.

Dagen därpå bar det av tillbaka till Ringeboda XDXD

Kommentarer
Postat av: Mona

Värst vad du blivit berest i sommar XD

2009-07-31 @ 08:07:28
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0