Lådkonst, del tre

Nej, lådkonst del två har ännu inte postats, men det är för att box-arten till Dynemite Mole, som ändå är klar sedan länge tillbaka, ännu inte publicerats. Men det kommer ^^'

Däremot så anmäldes Br00t4l Qwest till Swedish Game Awards 2010 häromdagen och i och med detta så publicerades den gjorda lådkonsten. Nedan kan man beskåda hur den ser ut:


Eftersom box-arten till både Asteroid Capture och Dynamite Mole är rätt actionfyllda och dramatiska så var min första tanke om Br00t4l Qwest's box-art, som ändå är det mest actionfyllda spelet av dem alla, att göra något väldigt antiklimaktiskt och krytpiskt, typ en gatling gun som ligger och ryker bredvid lite blodfläckar eller så, tillsammans med logotypen.

Sedan tänkte jag ytterligare en vända och kom på att huvudkaraktärerna, cowboy:en och hjärnan, nog är bland spelets största USP's ("Unique Selling Points" som det så fint heter i branchen) och det som antagligen har störst möjlighet att fånga uppmärksamhet om någon skulle sitta och bläddra igenom box-arts på Xbox LIVE Marketplace.

Det motiv som jag sedan valde blev när de står back-to-back och avfyrar två av spelets fetaste vapen, gatling-gun:en och blixtgeväret. Problemet med det motivet är att det, på grund av karaktärernas rätt kvadratiska upbbyggnad, blir ett motiv som till stor del bygger på bredden, snarare än höjden, medan box-arten till xbox-spel alltid bygger på höjden. Jag hade en tanke om att göra kanske något i stil med omslaget till John Woo's "Face/Off" vilket skulle kunna använda ytan mycket bättre, men ett sådant motiv befarade jag skulle vara så pass intetsägande och förvirrande att man bara skulle bläddra vidare om jag såg det. Genom att göra ytterligare en "actionfylld" scen som showcase:ar båda karaktärerna, båda spelarklasserna och två effektfulla vapen så... visst, det kanske fortfarande är lite förvirrande och en aning intetsägande, men jag hoppas att det kan ge upphov till reaktionen "Jag vet inte vad i h-e det där är tänkt att föreställa, men jag vill nog allt ta reda på det".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0