Dagens sporadiska musikfynd

Ibland undrar man lite ifall ens aptit för ny musik mättats totalt när nästan allt nytt man hör antingen låter oorginellt eller ointressant. Dessa tankebanor krossas turligen nog med jämna mellanrum då man av ren händelse råkar snubbla över något som får en att höja ett ögonbryn eller två.

Idag när jag bläddrade bland Blabbermouth.net's nyhetsarkiv från de senaste dagarna hände just detta då ett sporadiskt klick på en embed:ad youtube-video från det franska metalbandet Klone lyckades fånga min uppmärksamhet och tala till något hos mig:

 

Ingenting som i dagsläget utgör någon större del av min skivsamling... but I kind of like!

 

Antar att det skulle klassificeras som någon form av progressiv hårdrock eller typ "post-rock". Efter att ha lyssnat lite på den övriga skivan i fråga, Black Days, så är intrycket övergripande positivt och för iallafall mina tankar väldigt mycket till Tool. Även om det givetvis är omåttligt roligt att hitta ny intressant musik så är det med en lätt suck som det får bli ytterligare en addition till den ständigt växande önskelista av skivor man en dag skulle vilja ha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0