Utskriftsepik

Efter att ha fått genomgå den mest omständiga och barnsligaste "jag vet inte, gå och fråga någon annan"-byråkratin jag någonsin varit med om fick vi till slut skriva ut en A1 poster på foto-papper på skolans überskrivare för att kunna använda på expo-dagen.

När det dock väl var gjort så inser man att det definitivt ändå var värt det, då det antagligen är den mest episka utskrift jag antagligen någonsin kommer att genomföra i mitt liv. Den är utskriven på blankt fotopapper och själva utskriften tog nästan 10 minuter att genomföra. Motivet är gjort i 300ppi, vilket jag fick erfara kan vara lite småjobbigt att jobba i, av naturliga orsaker:

Knappt 10000 pixlar på bredden och drygt 7000 pixlar på höjden, om det säger någon något. Motivet i sig är kanske inte det mest inspirerade, men avsaknaden på struktur och den allmänna oförmågan att besvara på befogade frågor hos BTH och arrangörerna av "XPO2010" har gjort att man för tillfället har tappat rätt mycket motivation och någon eventuell kreativ gnista man kan ha tänkas haft:


Förhoppningsvis är det ändå tillräckligt att fånga något enstaka öga eller två under expot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0