Musik någon gång i framtiden: Arsis

Det är inte med stolthet som jag erkänner att jag faktiskt totalt har försummat Arsis samtliga tre senaste album, samtidigt som jag vill hävda att deras debutalbum, A Celebration of Guilt, är gravt underskattat och fullkomligt genialt.

Jag har givetvis snappat upp enstaka snuttar här och där via videos på YouTube, som dessvärre inte lyckades fånga mitt intresse nämnvärt. Men med tanke på hur högt jag vördar deras debut så är det inte annat än beklagligt att jag inte tagit mig tid att ordentligt sätta mig in i deras efterföljande releaser.

Häromdagen så rapporterade dock Blabbermouth att de håller på att spela in demos till deras kommande album, med ett första smakprov tillgängligt i form av ett stycke musik vid namn "Since The Shadows":

 

När fullängdare nummer fem kommer att se dagens ljus är i skrivande stund okänt, men det är tämligen uppenbart att de befinner sig i demo-stadiet. Med tanke på att mitt intresse sedan debuten 2004 varit lite svalt så är det väldigt skönt känna förväntan och hög sådan igen.

 

Sedan om det inte har framkommit ännu så råder jag samtliga att lyssna på Arsis strålande debut A Celebration of Guilt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0