Bad to the bone...

Utvecklingen av DevOur Games' första officiella produktion (sedan vi åtog oss det namnet), "Dynamite Mole", rullar på med en rasande fart. Att ha en färdig första prototyp med grundläggande funktionalitet innan veckan är över, vilket har varit vårt officiella mål, är faktiskt inom räckhåll.

Den visuella stilen vi har valt utgörs av 2D-karaktärer som egentligen är förrenderade 3D-modeller med en hint av cellshading. När man jobbar med 3D-modeller måste man dock animera dem. Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har jag sedan i måndag suttit och jobbat med armaturer och skelettanimation i Blender, för första gången någonsin. För att egentligen ha föga susning om vad jag håller på med, så har resultatet varit långt över förväntan. Utan att ha några konkreta referenser för hur varelser egentligen rör sig, eller för den delen någon aning om hur man bör bygga upp meshes och skelett för att undvika awkward rörelser och deformationer (utöver att jag försökte tänka till extra hur det kanske borde vara), så har jag, efter en frisk dos av iteration, lyckats åstadkomma något som faktiskt liknar en helt okej "gå"-animation.

Såhär såg den ut igår (när den postades på vår hemsida):

Watch that mole go!

Idag har jag itererat den ännu mer och pillat på detaljer, men that's pretty much it. Imorgon finns förhoppningsvis kanske någon screenshot eller film på hur han beter sig in-game. Stay tuned! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0