Lås och ladda...

Nu har alltså dag ett av första produktionsveckan till examensarbetet mer eller mindre passerat.

Vi inledde arbetet med att lite lätt planera det första spelprojektet vi tänkt arbeta med och det visade sig då väldigt snabbt att om vi skall hinna med att göra det vi faktiskt tänkt göra under examensarbetet, så är latsidan inget alternativ för att ligga på.

Redan vid veckans slut skall någon form av grundläggande prototyp av spel nummer ett existera, så vi får se hur pass bra det går. Det är är nog definitivt ingen omöjlighet.

Jag började iallafall mitt arbete med att producera lite av den mest grundläggande placeholdergrafik som kommer att behövas för att göra en någorlunda prototyp. Sedan fortsatte jag med att från grunden modellera om en spelarkaraktär jag pillat lite på under jullovet. När den började närma sig ett någorlunda dugligt skick så övergick jag i att leta reda på hur man riggade armaturer/skelett i Blender. Jag hittade en hyfsat simpel tutorial, som efter lite om och men vid dagens slut kunde resultera i min första skelettanimation. Den såg visserligen ut som apa, vilket var förväntat, men det betyder att jag imorgon bitti kommer att kunna börja om från början och göra om och förhoppningsvis därmed göra rätt.

Jag vill även nämna att DevOur Games hemsida f.ö. är tänkt att fungera som nyhetssida samt en generell devblog för hela teamet. Tanken är att den skall uppdateras någorlunda regebundet så därmed kommer jag antagligen även att posta en del grejer där. Så vill ni få ut maximalt devbloggande så rekommenderar jag er att besöka den sidan också. Där finns det just nu en fräsch screenshot från dagens modellerande! ^^

Loggan är uppsatt på dörren och på borden finns designdokument och todo-listor i drivor


Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att du gillar! Jag tänker väl mig att jag ska fortsätta lite på samma spår eftersom det är det som jag tycker är mest intressant; att ta någon struktur som människan skapat och göra en egen tolkning av det. :)

2010-01-26 @ 11:38:11
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0