...med tillhörande mediajippo?

Man skulle möjligtvis kunna ana en subtil antydan av sarkasm när jag skrev att jag hade fått "feta creds" genom att vid namn nämnas i en intervju på en hemsida. Dock så är sarkasm mer eller mindre mitt mellannamn, så det är ingenting att lägga någon större vikt vid. Det är definitivt en kul grej och absolut ingenting att förakta. Om man skall se det på det stora hela så är omnämnandet faktiskt på den officiella community-siten till en av denna generations konsollers indie-utvecklarplattformar, som utan tvekan är vid liv och högst aktuell.

Dock kunde man knappast förutse när man för cirka ett halvår sedan satt och försökte få till ett bra rassel ur sin nyckelknippa för att spela in och använda som ljudeffekt att man idag, utan förvarning, skulle ryckas från sin arbetsplats för att ställa upp i skolans korridor och delta i någon impuls-anordnad rockstar-aktig photoshoot, som jag antar skolan skall ha till sin hemsida i publicitets-syfte. BTH's nya poster-boys, någon?

Kan kännas som mycket ståhej för ett relativt simpelt (om än underhållande) litet indie-pusselspel, men jag antar att man helt plötsligt fått agera pionjärer för skolan genom att faktiskt dra nytta av de möjligheter som finns för indie-utvecklare i dagens läge och deltagit i skapandet av ett spel som publicerats "på riktigt".

Dock så skall man vara väl medveten om att indie-marknaden inte är någonting att fnysa åt. Ser man på titlar såsom World Of Goo, Braid, Trials HD etc. så är indie-spel en värdig motståndare till trippel-A-marknaden. Har man en hyfsad idé och klarar av att utföra den med en någorlunda hög standard vad gäller presentation och genomförande så finns det realistiska chanser till faktisk framgång.

Vem vet, hårt arbete kanske faktiskt kan löna sig en dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0