Three down... nine to go?

Min sambo Mona och jag har under årets lopp tillsammans lyckats införskaffa oss och samla en någorlunda kollektion av diverse artiklar (spel, filmer, musik, affischer, gosedjur etc.) relaterade till spelserien Final Fantasy. Något av ett gemensamt nörderi.

Bortsett från ett eventuellt materialistiskt nöje med att samla på något så är det ju föga meningsfullt såvida inte sakerna brukas (de som brukas kan, det vill säga). Därför började jag i somras till och från, på Monas PS3:a, när tillfälle funnits, nöta mig igenom spelen, med start på del fyra av spelets huvudserie.

Även om jag tidigare lyckats klara mig igenom både fyran, femman och ettan, så har detta varit via emuleratorer, med tillgång till rom-saves och annat fult. Denna gång skulle det ske helt legit, på konsoll, utan guider, fusk, romsaves eller dylikt.

Jag inser givetvis att det inte finns en rimlig chans i världen att jag kommer att kunna ta mig igenom spelets huvudserie och eventuella direkta uppföljare (eller ja, iallafall de delar som finns tillgängliga på playstationplattformarna) innan seriens efterlängtade 13:e del släpps i början av mars, men jag har åtminstone lyckats ta mig en bit på vägen.

Imorse, innan dagens frukost intogs, så föll Kefka från en Ultima too many och spelets sjätte del blev avklarad (vilket för mig är den första gången jag faktiskt genomfört den bedriften) och jag har innan detta även lyckats ta mig igenom de båda föregående kapitlena, Final Fantasy 4 och Final Fantasy 5.

Nio delar kvar då, om jag räknat rätt.

Jag inser att hela detta inlägg är rent nörderi men för att hedra denna milstolpe tänkte jag lägga upp suddiga foton från slutbossarnas förlust, så som folk fick göra back-in-the-day när de skickade in highscores till tidningen "Nintendo Power".

Zeromus, X-Death...


...respektive Kefka bites the dust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0