För evigt ärrad av standardiserade ljudbibliotek...

Har ni sett Visa-reklamen som för tillfället går på TV? Jag brukar vanligtvis vara rätt duktig på att filtrera ut reklamen om TV:n står på i rummet och man inte direkt tittar, men varenda gång denna reklam visas hajar jag ofrivilligt till.



Är det bara jag, eller har ni tänkt på att ljudet när han hoppar över kamelen (0:20 i videon ovan) är identiskt med ett av ljudet från Doom när zombiefiender dör (0:13 i videon nedanför)?



Bör detta härledas till någon form av yrkesskada eller är man bara sjukt präglad av sin barndom?

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, känner igen det där lite. Fast då mest mellan olika låtar, där olika samplingar använts. Hur går det förresten med No Miss? Håller ni fortfarande igång det? Jag och Andreas håller på med en cover av Porcupine Trees låt Sentimental, som snart kommer ut på Deux Bijou Noirs Myspacesida. Sen blir det väl dags att skriva egna låtar nu när man testat att soundet faktiskt funkar. Hälsa Mona så gott!

2010-03-25 @ 16:58:47
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0