Om ljud i Battlefield 3...

GameInformer.com har än en gång publicerat en artikel med tillhörande video om ljudarbete i spel. Denna gång är det Stefan Strandberg från svenska DICE som går igenom lite om tänkandet bakom ljudet i deras kommande Battlefield 3.

Jag har väl själv aldrig varit någon stor anhängare av Battlefield-serien som spel, men serien (och i synnerhet kanske Battlefield: Bad Company 2) har blivit väldigt hyllat för sin ljuddesign och ljudproduktion. Det är alltid kul att se att just svenska spel ligger och pushar gränserna när det kommer till spelljudupplevelsen, då det klart är ett område på väg upp inom speldesignshierarkin.

Frågan är dock om denna video spelades in för ett tag sedan, eller om de dricker Apotekarnes Julmust även sent i februari?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0