Förkylningssymptom och återlämning av VHS-band

Det började igår kväll, runt 23-tiden kanske, att jag började känna mig helt förfrusen. Det resulterade i att jag kröp ner i sängen för att titta på tv tills jag somnade. Jag har börjat köra en cykel av Scrubs x2->Spin City->2½ Men om kvällarna, om älsklingen inte är online det vill säga ^^ När 2½ Men börjar så brukar jag vara så trött att det inte är lönt att titta längre, och man lägger sig för att somna in.

Vid detta laget insåg jag att det inte rörde sig om att jag bara frös, utan att jag antagligen var på väg att bli förkyld. Jag hoppades att en god natts sömn skulle bota det, men icke. När jag vaknade och kände samma sak som kvällen innan OCH dessutom hade någon form av pseudo-yrsel/huvudvärk/illamående. Jag bestämde mig då direkt för att INGET skulle stoppa mig från att åka upp till Ringarum på fredag! >.<

Tanken slog mig vagt att man kanske skulle stanna hemma, men jag tänkte att om jag klädde på mig ordentligt så borde det inte vara några problem samt att jag dessutom ville få lite gjort på skoluppgiften >< Eftersom jag ju, åker upp på fredag.

När bussen nådde Erikdalbergsvägen (7 stationer innan jag är framme vid högskolan), så mådde jag så pass illa att jag valde att gå av och få lite friskluft och traska bort till skolan, trots kylan ute. Nu kanske vissa blir oroliga, men det är ett föga känt faktum att jag faktiskt stundtals lider av åksjuka, detta yttrar sig nästan garanterat om jag åker motorfordon tidigt på morgonen, utan att ha intagit något. Det räcker med ett glas juice (jag är ingen anhängare av frukost direkt när man vaknar på morgnarna), och sedan är det inga problem whatsoever. Detta gjorde jag dock imorse, men det verkade inte ha hjälpt.

När jag väl kom fram till skolan så gick allting rätt bra, fram tills lunch, när jag efter halva matlådan (som till mitt försvar var rätt matig) inte hade någon lust att äta längre. Sedan fortskred dagen, tills det att det blev eftermiddag/kväll. Då sjönk temperaturen i lokalen där vi satt (jag var inte den ända som reagerade på detta), och jag började frysa så pass mycket att jag tog på mig ytterkläder när jag satt framför skoldatorn. Och ja, jag såg antagligen lika fånig ut som jag kände mig, but hey, jag tänker inte riskera att bli förkyld! >.< Dock kände jag mig, trots detta, fortfarande frusen.

Sedan åkte jag hem.

Då satte jag in det tunga artilleriet: klädde på mig extratröja, extrasockor, långkalsonger och drog fram mitt el-element som, as we speak, står på full spett och blåser varmluft mot mig. Sedan satte jag på en kopp te (kan tilläggas att jag inte är någon te-drickare, förutom vid potentiella förkylning, utan föredrar kaffe, så svart som bara möjligt). Efter lite förmaningar från min älskling Mona (love you ^^) så håller jag nu på att tappa upp ett varmt bad och skall med bestämdhet utrota alla symptom på eventuella förkylningar, för på fredag skall jag kry som en nötkärna sitta på 9.05 bussen till Ringarum! Sådeså! ><

En liten sidenote är att min erhållna VHS-spelare igårnatt kände sig för att ge tillbaka det av Monas VHS-band som vi använde för att prova ifall den fungerade ^^

(Av detta kan ni alltså komma fram till slutsatsen att NEJ, den fungerade inte särskilt bra, utan tuggade gladeligen i sig bandet med stor aptit XD)

Kommentarer
Postat av: Linda

Härlig VHS! Det verkar som att de har den vanan ibland. ;) Jag tror inte att Mona uppskattar alls ifall jag skulle ge ut mer pinsamheter, faktum är att hon blev riktigt sur på mig förra ggn, vilket måste varit första gången någonsin. Dock skickade jag över en inscannad bild på henne idag från när hon var 11 år, haha. Du kan ju be henne att du får se den. :P

Kul att du tittar in på min blogg ibland också. Och förresten, gästinlägg på Monas blogg kommer från mig om någon halvtimme. ;)

2009-03-04 @ 21:07:29
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0