Helgsammanfattning och jädra fail-bussar...

Det blev ju en spontanresa upp till Ringarum i fredags, via bil. Den bilresan resulterade i en nagelbitande thriller över SMS huruvida jag skulle hinna med 22.07-bussen från Norrköping eller inte. Men med lite vilja, så gick det.

Sedan under lördagen blev det "familjedag" på Eniro och en himla massa film och mys ^^'

Bussen hem, med Svenska Buss, på söndagen är dock en helt annan historia. Dels, så när jag försökte boka den, i torsdag, så var avgången "spärrad", så det gick inte att boka den via internet. När man ringde den röststyrda bokningstjänsten, så påstod den att det var för "tätt inpå avgången" för att boka resan via bokningstjänsten... ja, 4 dagar innan är ju rätt sent ute. När man sedan försöker ringa kundtjänsten, under deras öppettid... så svarar de inte. Tog väl sig en generös sovmorgon de med ^^ När de väl svarade så blev man intygad om att de bokat en plats åt en på bussen.

När söndagen sedan kom blev vi väl lite sena kanske. När vi hade någon minuts gångväg kvar till värdshuset, därifrån bussen skulle gå, hade vi ändå ca 10 minuter kvar innan bussens schemalagda avgång. Vi såg till och med bussen därifrån vi gick. Likväl såg vi när den tog fart och körde ifrån mig... närmare 10 minuter ahead of planerad avgång.

Jag är mest glad nu att jag inte betalat biljetten i förväg. Nog för att det inte är the end of the world, samt att jag inte har något emot en extra dag hos älsklingen, men jag tappade ändå lite respekten/förtroendet för Svenska Buss ^o) Även om de tillhandahåller resor mellan Karlshamn och Ringarum, samt erbjuder studentrabatt.

Och så tappade jag min Daimstrut på marken. Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0