Helgsammanfattning och funktionella busskort...

Släktträffen blev rätt lyckad i min mening ^^ Det var trevliga, pratglada människor som gjorde att man kände sig välkommen, så jag hade definitivt trevligt. Det som var mindre bra var att jag inte på långa vägar var lika kry som jag trodde och/eller hade intalat mig. På grund av detta så var jag lite halvt svimfärdig bitvis under kvällen, samt att när de smarriga varma mackorna serverades hade jag knappt något matlust alls. Likaså när Toscakakan kom fram så orkade jag bara få i mig någon ynka bit. Men jag var där iallafall! ;__;

När den trevliga aftonen sedan var över blev det stirrningslek mot diskmaskinen för att den skulle bli klar och finporslinet kunde torkas och sedan bums i säng efter lite mer medicin ordinerad av doktor Mona ;__;

Den natten låg jag tydligen och yrade i sömnen, höll på och vred och hade mig plus att jag var skållande varm (stackars älsklingen ;__;). Allt jag minns var att jag drömde om att jag var helt rasande arg på någon, av någon anledning ^o)

Nästa morgon var jag helt rödflammig på överkroppen as well, utan någon till synes förklaring. Större delen av den dagen spenderades iallafall tittandes på diverse film och med ett genomlidande av Melodifestivalens "andra chans" ("Snälla Snälla"? wtf?). Nog för att jag inte har något emot att bli ompysslad eller så (A), men det var ju faktiskt Mona som fyllde år, och hon som borde ha blivit ompysslad! :$

I'll make it up to you! >.<

På söndagen började jag faktiskt må bättre, vilket givetvis är dagen jag skall åka hem (det slår aldrig fel). Det blev lite kortvarigt fika och ytterligare ett möte med släkten då kusin Ellinor skulle fylla 8 ^^ Men jag hann som sagt bara vara där en kort stund innan jag blev tvungen att ge mig av mot bussen hem.

5 timmar senare och man var i Karlshamn och så blev det sista bussen hem till Svängsta och sedan var man hemma.

Och idag när jag skulle åka till skolan så hade jag fått mitt nya busskort från Karlshamn Bostäder, då mitt gamla gick ut den 8:e. Jag körde ner det i maskinen på bussen. Det resulterade felpip och det texten "FELZON". Chauffören kollar på kvittot och förklarar att detta busskort är giltigt i Ronnby. Det är ju SJUKT användbart för mig, tack KaBo...

Kommentarer
Postat av: Mona

De tyckte om dig ändå ^^ sjuk eller ej...

2009-03-09 @ 23:00:22
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0