Kvastviftning och efterklokhet...

Att det skulle resultera i en ändlös ström av techno-babble var ju en av riskerna med att jag började blogga >.< Men finns det några specifika önskemål på saker jag skall förklara så gör jag givetvis gärna det ^^' Det vore ju grymt fördelaktigt om de läsare jag faktiskt har dessutom förstod och fick ut något av att läsa den! ;__;

Idag jobbade jag iallafall vidare på mitt episka textäventyrs-RPG. Alla de visioner om optimering av spelmotorn jag fick på bussen hem igår lyckades jag idag implementera med great success! ^^ Nu är kartsystemet sjukt dynamiskt och det går 100 gånger smidigare att bygga ut spelvärlden. Dock slutade det inte där, utan jag fortsatte och gjorde ett sjukt superdynamiskt item/inventory-system. Jag blev nästan lite stolt över hur bra det funkade och hur dynamiskt det var! XDXD Nu måste jag bara göra så att de items man kan plocka upp och bära med sig faktiskt går att använda till något ^o)

Vår lärare var dock fortfarande i Falun, så vi fick ingen klarhet i våra ProTools-bryderier, men han skall vara tillbaka imorgon. Istället så gick vi och spelade in lite punkteffekter till våra feta textbaserade spel ^^ Det vi åstadkom var lite sjyssta sving-ljud genom att svinga sladdar och en rätt skabbig kvast som stått i ett av rummen sedan vi började här på skolan. Det blev rätt lyckat. Imorgon tänkte vi eventuellt införskaffa en bit kött för att puckla på i hopp om att få till lite bra "impact"-ljud.

Jag har även lagt märke till att jag har en tendens att upptäcka band... sisådär några år EFTER att de haft sin storhetstid, alternativt splittrats. Jag satt igår och klickade runt bland related musikvideos på youtube, då jag var lite uttråkad. Helt plötsligt händer det mest osannolika som kan hända, jag hittar något som jag faktiskt tycker låter... ganska bra ^o) Jag lyckades då hitta bandets senaste skiva, "Stormchaser" (bandet hette "Light This City" f.ö.), och konstaterade därefter att det definitivt var det bästa jag hört på länge. När jag sedan försökte googla fram lite info om dem så hittade jag att de tydligen splittrades innan deras sista skiva släpptes. Just my luck... ^o) Men som tur var valde de att släppa skivan anyway.

Jag skulle rekommendera dem starkt till alla som gillar typ melodeath/hardcore iallafall ^^'



(Detta verkar vara den enda musikvideo de gjort by the way. Embeddar den för att piffa upp inlägget lite ^^')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0