Nytt busskort och snurrande kuber...

Imorse var jag till KaBo... för andra gången. Denna gången var hon som har hand om busskort äntligen där. Hon ringde några samtal och konstaterade att nej, mitt busskort är inte giltigt i Karlshamn. Tydligen hade den som _vanligtvis_ har hand om busskortsutskicken inte varit där på sistone, så det är någon sorts vikarie som suttit och skickat ut felaktiga busskort. Hursomhelst så fick jag då omedelbart traska bort till resecentrum där jag fick ett nytt. Dock var de så pass snåla att de inte ens kunde bjuda på några dagar utan det nya jag fick började gälla i förrgår så de två dagar jag inte kunnat åka på det var en waste. Oh well, nu kostar det inte 60kr om dagen att åka till och från skolan iallafall...

Resten av denna kurs får vi göra lite vad vi vill. Så jag och en till sitter och försöker lära oss C++. Skall väl försöka implementera lite FMOD (en rätt stor/känd ljudmotor som är gratis att använda i ickekommersiella sammanhang) eller så. Har iallafall suttit i tutorials och gjort ASCII-program som tar hand om input och output av text och siffror. Sedan fick vi slut på tutorials och började jobba lite med OpenGL.

Så mitt stora åstadkommande idag är ett program med två små färgglada 3d-kuber som snurrar. Yay.

Kommentarer
Postat av: Mona

saknar dig ;__;

2009-03-12 @ 21:57:50
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0