Överambitioner once again... och erm... leverans?

Jag har nu insett hur mycket tid som inte finns till att jobba med mitt fina textäventyrs-RPG med 3D-ljud. Igårkväll satt jag och planerade hur min dungeon skulle fortsätta och skissade ner drygt nya 70 rumbeskrivningar. Idag när jag kom till skolan satt jag på förmiddagen och lyckades implementera ca hälften och ljudlägga dem. Så en grotta av den magnitud jag hade önskat inser jag nu att jag inte kommer att kunna göra ^o) Men jag får väl göra det bästa av det helt enkelt...

En del av eftermiddagen spenderades åt att spela in impact-ljud, som jag tror gav ett helt okej resultat, jag har själv inte kollat så mycket på ljuden än, men de verkar ha blivit köttiga och go'a ^^'

Jag implementerade iallafall under dagen lite av de visioner jag fick under bussresan hem från Ringeboda (när jag inte var upptagen med att drömma om Mona ;__;). Det verkar vara något med bussresor och att få spelvisioner ^o) Nu kommer de monster man möter bero på var i grottan man befinner sig, samt att jag lagt in förutbestämda bossencounters XDXD

Det sistnämnda ledde till att jag suttit större delen av kvällen med att komponera en funky boss battle-låt. Jag känner mig rätt nöjd, då jag tror jag lyckats få till så pass diffus och dissonant harmonik tillsammans med basgång som till och med herr Uematsu skulle kunna approve:a.

Och så fick jag en tredjedel av min ginza-beställning jag impuls-gjorde förra veckan... :$

Kommentarer
Postat av: Mona

Uematsu skulle vara så stolt! XDXD

2009-03-25 @ 08:13:13
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0