Foleyfascination och kaffefail...

Idag började vi mixa medley nummer 3... for real. Får se hur lång tid det kommer att ta, får klämma in mixningstid där det är möjligt. Men nu är kulan i rullning iallafall, så någon gång kommer det att bli resultat ^^' Stay tuned! >.<

Samtidigt har ju vår 10-veckors projektkurs dragit igång nu. Jag jobbar i teamet som håller på att utveckla ett PC/Xbox360-spel vid namn Break-In, som skall vara ett 4-player co-op pussel...thingie. Det kan säkert bli skoj. Jag är då kompositör och ljuddesigner tillsammans med min bandkamrat från No Miss.

Jag är lite osäker på hur pass bra kommunikationen i teamet fungerar, då

Jag spenderade dagen med att tillsammans med my fellow ljude och design-delen av teamet att sammanställa en preliminär "sound bible", det vill säga... pretty much en lista över allt som kan tänkas låta i spelet ^o)

Imorgon har vi studiotid och då blir det foley-inspelning. Det är något särskilt lockande med foley-inspelning, eftersom att så som man "tycker" att saker skall låta, gör de inte i verkligheten. Så vill man ha något som skall låta som något specifikt, är sällan den mest logiska lösningen, att spela in just det som skall låta, särskilt bra. Utan istället får man hitta något, ibland helt bisarrt, substitut och "fejka" ljuden, så att det låter mer likt än deras verkliga motsvarigheter. Hängde ni med i det resonemanget? Sedan kan det ju även finnas praktiska restriktioner i vad som är möjligt att spela in, vilket även gör att man får "fejka" lite.

Vi har även skaffat kaffebryggare till projektrummet, so no more tired mornings! ^^ Detta ledde även till projektets första riktigt episka fail, då vår producent under frenetiskt och extremt onödigt viftande välte ut en kaffekopp över en team-kamrat. Bra jobbat! XD

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag fattade det! XDXD Jag förstod nog iaf 95% av det du skrev, och det är inte illa! XD:

2009-03-30 @ 20:59:26
URL: http://mizzitch.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0