Tillmötesgående och dumma saker...

Jag spenderade den större delen av gårdagens inlägg med att rikta en hel del kritik mot BTH och deras informationsflöde, eller snarare, deras brist på ett sådant. Det är kritik som jag står för och de most definitely förtjänar ^^ Dock är det ändå värt att påpeka att allt inte är av ondo på denna hippieskola (vår rektor ser ut som Pettson utan hatt och tilltalar alla "Hej vänner"). I all sin virrighet är lärarna (med undantag för gästföreläsare, som är hemska monster hela bunten) riktigt sjyssta och tillmötesgående, samt väldigt trevliga.

Min älskade Mona fyller ju två tiotal i helgen och skall firas med pompa och ståt ^^ Detta firande hade jag för avsikt att närvara vid, NO MATTER WHAT! >.< Eftersom firandet skulle vara på fredagen och jag har skola/uppgifter fram tills dess, skulle detta innebära att jag får ta och åka upp samma dag. Den lilla komplikation som uppstod var då att vi skulle ha redovisning av veckans uppgift på fredagen. Det räckte med en artig förfrågan ifall jag kunde ta denna redovisning en annan dag och det resulterade i att hela redovisningen flyttades till måndagen istället. Detta sparar mig ca 600+kr eftersom jag kan åka med Svenska Buss kl 9 på morgonen, vilka ger mig en mycket angenäm studentrabatt istället för att åka med SJ och deras greedy bastard-priser. Jag kommer alltså att kunna ta mig dit och hem, för mindre än vad det hade kostat att åka en av sträckorna med tåg SAMT att jag slipper komma försent till festiviteterna ><

Därför befinner jag mig i en form av lättare eufori och bara sitter och längtar till fredagen när jag får träffa min älskling igen.

Vad som också bidrar är att skoldagarna fram tills dess kommer att bli rätt angenäma. Det är rätt skoj att sitta i Hammer och leka med banor. Det fenomen som uppstår är att man sitter och leker och gör en massa dumma saker, bara för att man KAN. Dock lär man sig av processen, då man sitter och hela tiden hetsar varandra till hur dumma saker man kan få till. Dessutom fick vi, trots allt, jobba lite med scriptning av ljud i Half-Life 2-motorn, vilket gör det hela mycket mer intressant, då även om ljudmotorn HAR tydliga begränsningar, så finns det ändå möjligheter att göra rätt balla saker med motorns "soundscape"-objekt (vilket jag inte kommer att gå in närmare på, då denna text då kommer att övergå i någon form av, för dödliga obegripligt, techno-babble).

Sedan såg jag även att Opeth skall till Metaltown i år... hmm... tempting...

Men iallafall, nu skall jag sitta i 2 dagar och göra dumma saker, sedan åker jag till Ringarum!

Kommentarer
Postat av: Mona

Glöm inte att du skulle ha blivit tvungen att betala 110 kr för bussresa från Norrköping och tillbaka XD

2009-03-03 @ 20:54:30
URL: http://mizzitch.webblogg.se/
Postat av: Mona

Glöm inte att du skulle ha blivit tvungen att betala 110 kr för bussresa från Norrköping och tillbaka XD

2009-03-03 @ 21:02:11
URL: http://mizzitch.webblogg.se/
Postat av: Linda

Det är helt rätt, åk till Ringarum och få en dos med östgötska (öschötska)! ;)

Intressant blogg. Och jag måste erkänna att jag måste hålla koll på vem denna grabb är som lilla Mona gillar så mycket. ;)

Cheers!!

2009-03-03 @ 22:48:48
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0